Zadní náprava

Zadní náprava Hyundai, Kia, Peugeot, Citroen

Zadní náprava je nejčastěji ve tvaru U .Je většinou podstatně jednodušší než přední.Spojení s karosérií je zprostředkováno přes silentbloky a pružiny pérování a to většinou vinutými pružinami .U francouzských vozidel Renault  a Peugeot bývá odpružena torzními tyčemi.

Při správné údržbě je většina zadních náprav bezproblémová.U již zmíněných vozů Peugeot a Renault,bývají problémy s zarezlým uložením ramen.Zadní náprava v podstatě přestává plnit funkci.

U standardních zadních náprav je nejčastější závada koroze a mechanické poškození po havárii nebo pouze nárazem kola na překážku např.obrubník.Zadní náprava již nemá správnou geometrii  a dochází k většímu opotřebení pneumatik,zvýšení spotřeby paliva a ke změně jízdních vlastností.